מרכז גמילה סטפס

איבוד שליטה

איבוד שליטה - או לקיחת שליטה ? התמכרות כתרופה לנפש. מכורים סובלים במידה רבה מהצורך בשליטה מתמדת במה שהם מרגישים ובמה שהם חווים וזו אחת הבעיות המרכזיות. מכורים רבים איבדו את השליטה על החיים שלהם,איבדו שליטה על הבחירות שלהם,איבדו שליטה על קבלת החלטות נבונות ואיבדו שליטה בכלל.
אם הזמן המכור הופך לרובוט מתוכנת היטב המבקש להשיג את המנה הבאה ותו לא.
ישנם מכורים רבים שלכאורה מנהלים חיים לצד ההתמכרות אך אלה לא אמיתיים, המכור מתעורר לכאורה,הולך לעבודה לכאורה,מנהל חיי משפחה לכאורה מתפתח מקצועית לכאורה ומדוע הכל לכאורה מכיוון שמעל הכל וקודם לכל היא ההתמכרות היא תמיד תיהיה בראש סדר העדיפויות שלו.
קודם כל אני ישביע את ההתמכרות שלי ולאחר מכן אם יישאר משהו אז אולי אתן קצת לאחרים. כל זה קורה מכיוון שההתמכרות היא פרוגרסיבית(מתפתחת) היא תמיד תגזול מהמכור זמן כסף אנרגיות וכאשר הוא מקדיש למחלה שלו את מה שהיא צריכה לא נותר לו כמעט כלום לתת לאחרים.

גמילה-מסמים

"ההתמכרות אכלה את כל העוגה"

השימוש ואיבוד שליטה על החיים הם תוצאה ישירה של איבוד שליטה על העולם הפנימי. העולם הפנימי של המכור מורכב ושברירי וזו אחת הסיבות כי הגיע לשימוש על מנת לחפש פתרון. זה שטחי למדי לחשוב כי המכור אין בקרבו שכל או חשיבה אך אלו לא הואילו לו להשתלט על עצמו ועל הדחפים שלו. בעקבות חוויות ילדות מבנה האישיות של המכור נפגע ונפצע אנושות עד כדי חוסר יכולת לבחור בצד הנכון של החיים, משהו בתוכו מוביל אותו כל פעם למקום של הרס עצמי בצורה כפייתית.
במצב הזה השכל לא פקטור יש כאן מכונה משומנת שקוראים לה מחלת ההתמכרות והיא זו שמנצחת על התזמורת ולא השכל וההיגיון.
המכור במרוצת הזמן מאבד כל דבר יקר לו בחיים, אמון המשפחה אמון החברים ולבסוף כמובן את האמון והאמונה בעצמו. במקרים רבים המכור מאבד מקומות עבודה במקרים אחרים מסתבך עם החוק בעקבות ההתמכרות שלו.
מגיעה נקודה בחייו של המכור בה הוא נתקע בקיר ענק של בלוקים ושאף אחד כבר לא סומך עליו ואף אחד לא מאמין לו. כאשר המכור מבין שהוא עשה אין ספור תאונות אין ספור הבטחות ואין ספור ניסיונות כושלים,כאן נדלקת הנורה כנראה צריך לעשות את השינוי אחרת ממה שאני מכיר ומבין.
לומר שהמכור לומד מהר זו טעות, הוא לומד לאט מאוד ודרך הרגליים בלבד. הוא צריך לשלם על הרבה צ'קים עד שהוא יגיע לנקודה בה הוא מבקש עזרה. עד שהוא לא עובר דרך המלתעות של החיים הוא איננו מבין.
בהחלמה אנו נדרשים ללמוד לנהל את העולם הרגשי והחיצוני שלנו. ניהול רגשות והתנהלות תקינה ללא השימוש. ההבנה היא שמה שמביא אותנו שוב ושוב לשימוש זה כי אנחנו לא יודעים להתמודד עם מה שאנחנו מרגישים ולוקחים שליטה על כך.
זה בסדר לחוש את הקשת הרחבה של הרגשות שלנו בלי להיבהל ולברוח. כמו כן בתחילת הדרך ארסנל הרגשות שלנו מדולל עד כדי לא קיים. השמות שאנחנו נותנים לרגשות מתמקד בעיקר "אני מרגיש חרא", "מרגיש על הפנים", "וואלה יופי" פגז ומצויין ועל זה הדרך. אנחנו חייבים ללמוד להכיר את העולם הרגשי איך הוא עובד ואיך הוא פועל.

זה לא קל!

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

מאמרים שלנו

מרכז-גמילה-מסמים-ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול לפעמים נדמה שבעולם בו אנחנו חיים כולם מכורים למשהו – לבן או לבת הזוג, לקנויות או לגלישה באינטרנט. למעשה לא כל

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מסמים

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמים משחר ההיסטוריה היו התמכרויות של אנשים לחומרים שונים. אם בעבר צריכה של סמים קשים כמו קוקאין או מורפיום הייתה חוקית – הרי

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול התמכרות לאלכוהול אולי לא נחשבת להתמכרות קשה כמו התמכרות לסמים, אך היא עשויה להיות לא פחות מסוכנת ולפגוע קשות בחייו של המכור

קרא עוד »