גמילה מסמים קשים

גמילה מסמים קשים היא גמילה לא קלה. מקרי מוות הקשורים לסמים מנת יתר של סמים בשוגג היא גורם מוות מוביל בקרב אנשים מתחת לגיל 45.
יותר מ-70,000 מקרי מוות ממנת יתר של סמים מתרחשים בארה"ב מדי שנה.
מספר מקרי המוות ממנת יתר עולה בשיעור שנתי של 4.0%. מ-2012 עד 2015, ארה"ב ראתה עלייה של 264% במקרי המוות של אופיואידים סינתטיים (מלבד מתדון).
בין השנים 1999-2017, יותר מ-700,000 אנשים מתו ממנת יתר של סמים בארה"ב.

גמילה-מסמים 10

גמילה מסמים קשים - סטטיסטיקות

בשנת 2017, 67.8% מ-70,237 מקרי המוות ממנת יתר של סמים היו קשורים לאופיואידים, כולל:
28,466 מקרי מוות היו קשורים לפנטניל.
17,029 מקרי מוות היו קשורים למרשם אופיואידים.
15,482 מקרי מוות היו קשורים להרואין.
מקרי המוות במינון יתר של סמים הכוללים אופיואידים סינתטיים כמו פנטניל, אנלוגים של פנטניל וטרמדול עלו ב-10% בין 2017 ל-2018.
תוחלת החיים הממוצעת בארצות הברית למעשה ירדה בין 2015 ל-2017 עקב מקרי מוות ממנת יתר של אופיואידים, רק עלתה ב-0.16% ל-78.93 שנים ב-2019.
בשנת 2019, מרפאות שעסקו בטיפול ראשוני, ניהול כאב או הפרעות שימוש בסמים ראו עלייה דרסטית בדגימות השתן שנבדקו חיוביות לתרופות שעלולות להיות קטלניות:
4% מדגימות השתן נמצאו חיוביות ל-meth, לעומת 1.4% ב-2013.
5% מדגימות השתן נמצאו חיוביות לפנטניל בהשוואה ל-1% ב-2013.
למידע נוסף, עיין בדוח שלנו על מקרי מוות ממנת יתר.

מתי לדעת שצריך גמילה מסמים קשים?

אם אתם מכירים מישהו שמשתמש בסמים, במיוחד אופיואידים או פנטניל, שימו לב לתסמינים הבאים של מנת יתר:
1. עור קר ודביק
2. כִּחָלוֹן
3. האטה בנשימה

4. אובדן חושים דבר ראשון שעושים במידה ומישהו ישן או מחוסר הכרה מעבירים אותו למצב התאוששות.

תופעות לוואי בתהליך גמילה מסמים קשים

גמילה-מסמים

גמילה מסמים קשים ראשית מצריכה ניקיון פיזי. לאחר מכן, עוברים תהליך רגשי נפשי והתנהגותי, תהליך זה נקרא טיפול. הטיפול נועד ללמד את המכור לחיות עם הרגשות שלו עם הקשיים והאתגרים שהחיים מציבים בפניו ללא השימוש בסמים או אלכוהול.
החלק הטיפולי לעיתים אף קשה מהחלק הפיזי כי בטיפול המכור נפגש עם עצמו ועם הרגשות שלו, עולים הרבה רגשות אשמה וחרטה, שפיטה עצמית ותסכול שהרבה פעמים מחזיר את המכורים חזרה לשימוש. תחושה של חוסר אונים וייאוש עוטפת את המכור בתחילת דרכו כי זו טבעה של ההתמכרות לייאש את האדם ולומר לו שהוא לא יצליח.

מה עושים במרכז גמילה בטיפול גמילה מסמים קשים?

כאמור, מרכז גמילה היא פלטפורמה שבא המכור מתנקה פיזית, לאט לאט גופו חוזר לכשירות ולפעילות יציבה. אך אלה לא מבטיחים החלמה לאורך זמן, לכן הטיפול נכנס לרובד הרגשי וההתנהגותי על מנת לצמצם את הסיכויים לחזור להשתמש.
טיפול זה מתבצע במספר מישורים ,טיפול פרטני, טיפול קבוצתי משותף, טיפול באמצעות טכניקות חדשניות כדי להצליח. הטיפול צולל פנימה יחד עם המטופל אל עולמו הפנימי כדי לגלות דברים באישיות שהביאו אותו מלחתחילה להשתמש בסמים או אלכוהול.

איך מזהים מכור לסמים?

ישנן דרכים רבות לזהות מכור, אך הדרכים הפשוטות הן כאשר אנחנו מזהים כי הקרוב שלנו או חבר נעדר ממפגשים משפחתיים, מרבה לשקר, מבזבז כמויות של כסף ללא הבחנה, עייף מדיי, מרבה לישון ולהסתגר, לא מגיע בזמן, דוחה דברים, יש לשים לב לעיניים עישונים מוגדלים או מוקטנים סימן ניכר לשימוש בסמים. למשתמשי סמים ישנם דרכים רבות להסתיר את השימוש לכן חשוב להית ערניים למצב.

גמילה מסמים קשים - למי פונים?

טיפול בהתמכרויות לסמים צריך להתבצע על ידי צוות מקצועי ומיומן. יש לפנות לגורם מקצועי שמתמצא בתחום הטיפול בהתמכרויות. פניה לגורם המתאים קריטית מכיוון שהיא תשפיע על יצירת מוטיבציה בקרב המכור ועל הגיוס שלו לטיפול. צריך להיות מספיק מיומנים בכדי לזהות את הבעיה ולדעת להתאים פתרון מתאים עבור כל אדם. צוות מרכז גמילה "סטפס" ישמח לסייע לכם בכל שאלה ועניין ולספק לכם מענה ראשוני והסברים כיצד להתנהל עם מכור.

גמילה מסמים קשים - מה חשוב לדעת?

סמים קשים הם סמים מסוכנים השולטים במכור. מכורים לסמים קשים נוהגים להסתיר את ההתמכרות בדרכים מתוחכמות. יש להם אין ספור סיפורים והצדקות להתנהגות שלהם. מכורים לסמים בדרך כלל יהיו מאוד מניפולטיביים הם לא יוותרו על השימוש בקלות רבה. שקרים והבטחות היא נחלתם של מכורים.
מכור לסמים יודע לתמרן את המשפחה ברמה הרגשית ולהשפיע עליהם איך שהם רוצים והופכים את המשפחה לשבויים שלהם. לכן משפחה בריאה צריכה לשים גבולות באופן מידי ולא להיסחף יחד עם המכור לסיפורי מלחמה שלהם.
ההתמכרות מביאה אנשים לבתי סוהר מוסדות ולבסוף גם למוות לכן חשוב להיות אסרטיביים ותקיפים לא לוותר בשום אופן להציב אולטימטום מידי.

כמה עולה מרכז גמילה לסמים?

עלות מרכז גמילה פרטי הוא נגזרת של איפה המרכז נמצא גאוגרפית. על פי רוב מרכז גמילה במרכז הארץ יגבה מחירים גבוהים יותר משאר המקומות. ראה ערך דירות בתל אביב או דרום הארץ. המחירים משתנים ממקום למקום כמו כן זה תלוי בתוכנית המוצעת לאותו אדם.
כיום נהוג לבנות לאנשים תוכנית אינדיבידואלית מותאמת אישית מתוך הבנה כי ההתמכרות שינתה את פנייה בשנים האחרונות וככאזת ההחלמה גם כן צריכה להשתנות מאדם לאדם.

שירותי מרכז גמילה פרטי

מרכז גמילה פרטי מציע תוכניות ספורט, יציע מנות שף בארוחות יציע מגוון רחב של מטפלים אלטרנטיביים וזאת על מנת למשוך אליו קהל ייעודי שהוא מעוניין לטפל בו. כאמור מרכז גמילה ייקרתי יכול להתאים לאנשים מסוימים ולהרבה מאוד אנשים ממש לא. דרך ההחלמה על פי רוב דורשת גבולות ומשמעת מאוד חזקה וזה פחות קיים במסגרות פרטיות. המכור זקוק לאנשים חזקים וגבולות ברורים על מנת להחלים ולהתרפאות.

גמילה מסמים קשים בגישה טיפולית חברתית

ראשית נלמד את מנגנוני ההתמודדות של המכור בחייו האישיים, ובהתאם לכך נחפש דרכים חלופיות להתמודדות עם החיים ללא השימוש. שילוב של מפגשים קבוצתיים ופרטניים יחד עם ליווי צמוד מצוות ההדרכה שלנו מביאים את המטופל לחזרה לשיגרת חיים תקינה ונורמטיבית. המטרה המרכזית שלנו היא להחזיר את המטופל למסלול חיים תקין ובריא בקצב שנכון לו. אחת המטרות היא ללמד את המטופל להתמודד עם אתגרי החיים ללא השימוש בסמים ואו אלכוהול.

מבולבלים ולא יודעים מה לעשות?

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

המאמרים שלנו

מרכז-גמילה-מסמים-ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול לפעמים נדמה שבעולם בו אנחנו חיים כולם מכורים למשהו – לבן או לבת הזוג, לקנויות או לגלישה באינטרנט. למעשה לא כל

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מסמים

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמים משחר ההיסטוריה היו התמכרויות של אנשים לחומרים שונים. אם בעבר צריכה של סמים קשים כמו קוקאין או מורפיום הייתה חוקית – הרי

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול התמכרות לאלכוהול אולי לא נחשבת להתמכרות קשה כמו התמכרות לסמים, אך היא עשויה להיות לא פחות מסוכנת ולפגוע קשות בחייו של המכור

קרא עוד »