גמילה וטיפול אחד על אחד

גמילה אחד על אחד מקרים שלא מתאימים

גמילה אחד על אחד תתאפשר מתנאים מסויימים. לצורך כך נדרשת מוטיבציה ורצון חזק מצד המטופל ושיתוף פעולה משפחתי. ישנם מקרים שונים של התמכרות לסמים אלכוהול ואו כדורי מרשם במינונים גבוהים ובתדרית דחופה. במקרים מורכבים של התמכרות מתקדמת לצד בעיות בריאותיות אשר גורמים למכור להיות בחוסר תיפקוד כללי מומלץ להתאשפז במרכז גמילה סגור לתקופה ממושכת על מנת למנוע מעידה.
מסגרת סגורה נותנת מענה של שמירה והשגחה על המטופל בתנאי פנימייה. בדיוק למקרים דחופים וקשים אלו נועדו מרכזי גמילה סגורים תקופות ארוכות. לא כולם יכולים להסתגל למסגרות סגורות הרחק מהבית והמשפחה, זה מאוד משתנה מאדם לאדם ולסטטוס האישי בחייו.


לייעוץ ראשוני ללא עלות

גמילה-מסמים

מקרים שמתאימים – לגמילה אחד על אחד

בעבר הרחוק היה נהוג להכליל את כל המכורים בקבוצת קטגוריה אחת (מכורים/נרקומנים/אלכוהליסטים ). בשנים האחרונות אנחנו עדים לעשרות מקרים בהם אנשים אשר מתפקדים במידת מה בחיי היום יום שלהם ולצד החיים מנהלים רומן סוער עם חומר כזה או אחר ואינם מסוגלים להתנתק ממנו גם כאשר אותו חומר מסב נזק בחייהם.
המכור בדרך כלל מגיע לטיפול כאשר הוא חווה התרסקות וקריסה טוטאלית, אך כיום ישנה מודעות מאוד גדולה להשלכות ההתמכרות והרבה אנשים מבקשים להיגמל בשלבים מקדימים להתרסקות טוטאלית. אנשים מהסוג הזה בדרך כלל לא יגיעו למסגרות הסטנדרטיות אלה יחפשו פתרון ביניים, על כן פיתחנו שיטה ייחודית – גמילה וטיפול דרך הבית בליווי רופא עובדת סוציאלית,ומטפל מומחה להתמכרויות. התוכנית הייחודית אחד על אחד תתאים את עצמה לכל פונה בהתאם לצרכיו האישיים ולמסוגלות של הפונה.
גמילה אחד על אחד -מאפשרת למכור לעבור גמילה דרך הבית ולהמשיך לנהל את אורך חייו. מכורים רבים מחפשים מקום דיסקרטי אשר יתן להם מענה מקיף. סיבות רבות מדוע אנשים מחפשים גמילה דרך הבית. למשל, אות קין חברתית,איך הם יתפסו בעיני החברה המשפחה והסובבים אותם גמילה דרך הבית נותנת מעלה לצרכים אלו.
לאורך השנים טיפלנו וליווינו עשרות אנשי עסקים ובעלי מעמד בחברה הישראלית אשר חיפשו גמילה אישית ודיסקרטית. תנאי להתקבל לטיפול הוא הרצון להפסיק להשתמש ואין לזה כמובן קשר למעמד כזה או אחר.

גמילה מסמים – אחד על אחד

גמילה מסמים בבית – גמילה לכשעצמה היא קשה ומורכבת. גמילה הוא תהליך מורכב בעיקר בחלקו הפיזיולוגי הראשוני בתהליך שהמכור צריך לעבור בתחילת דרכו. תהליך הגמילה יכול להיות גם מסוכן מאוד לכן הוא צריך להיות מפוקח על ידי רופא מומחה שמבין בתהליכי גמילה ויודע באילו תרופות ותנאים עושים גמילה. תהליך הגמילה מותאם לכל אדם באופן אישי בהתאם לגילו ומצבו הרפואי של האדם הפונה לעבור גמילה.
גמילה היא תהליך התנקות מחומר פסיכואקטיבי ממכר כזה או אחר וכל חומר יש לו תופעות שונות. חלק מתסמיני הגמילה יכולים להיות כאבי שרירים כאבי עצמות,תחושה של קור עז הקאות ושילשולים. תהליך הגמילה כמו כן משפיעה על מצב הלחץ דם לכן צריך להיות פיקוח על התרופות הניתנות.
בעבר הרחוק היו נוסעים לחו"ל כדי להיגמל מכיוון שלא היה בארץ מענה בתחום הגמילה מהתמכרויות. כיום מדינת ישראל מובילה בתחום הטיפול במכורים. מותאם אישית היא אפשרית בתנאי שהסובל מהתמכרות יש לו מוטיבציה לשינוי ומוכן להיגמל. גמילה בבית אינה מתאימה לכל אחד. ישנם מכורים שזקוקים למסגרת סגורה שתשמור עליהם בזמנם הגמילה הפיזית. גמילה בבית נותנת מענה לאוכלוסיות מסוימות שלכאורה לא יכולים או אינם רוצים להגיע למסגרת סגורה.
ישנם מקרים שהמצב מתאפשר בליווי רופא צמוד ומדריך בהחלמה שמתגייסים לשמור על המכור ובכך לעבור את הגמילה בבית או במקום דיסקרטי. ישנם מצבים כי האנשים שמבקשים להיגמל הם מפורסמים או בעלי מעמד בחברות מסוימות ומתביישים להיחשף. גמילה למפורסמים גם היא קיימת הכל תלוי בחריפות המצב ככל שהמצב חמור יותר כך האדם מבין שאין לו הרבה ברירות.גמילה בבית היא אפשרית אך לא מתאימה לכל אחד אנחנו במרכז Steps לאחר שיחה ראשונית נדע לאבחן איך ניתן לעזור.


לייעוץ ראשוני ללא עלות

סכנות הצפויות בגמילה עצמאית

גמילה מסמים בבית – צפויה להיות מסוכנת וקשה במידה ולא מעורבים בה אנשי מקצוע שמבינים בעניין. המכור לכשעצמו ברב המקרים יבקש את הדרך הקלה והקצרה להיגמל כי הוא לא רוצה לסבול. לכן בני משפחה וקרובים צריכים להיות ערניים למצב ולהתייעץ עם אנשי מקצוע.
כאשר אדם עובר תהליך גמילה ישנם תסמיני גמילה פיזיולוגים העלולים להשפיע על מצבו הבריאותי ואף להביא לכדי נזקים מוחיים. השגחה רפואית היא בלתי נמנעת.

משנים תפיסה

כיום אנו מציעים מספר דרכים לעבור גמילה וטיפול החל ממותאם אישית ,דרך מרכז יום ושיחות אישיות חד או דו שבועיות. פיתחנו שיטות ודרכים לסייע למכורים שלא בדרך המסורתית, אשר לא תמיד מתאימה לכולם.

איך מתחילים ?

בשלב ראשון שיחת אבחון ראשונית אשר תבחן את רמת השימוש המצב המשפחתי והבריאות כמו כן מסוגלות לעבור גמילה בבית ויכולת לרסן את עצמי בעת התקפי דחף.
במידה ויוחלט על גמילה דרך הבית שמותאמת אישית
1.המטופל יפגוש רופא פסיכיאטר על מנת לקבל טיפול -תרופתי להקלת תסמיני הגמילה.
2. טיפול פסיכוסוציאלי נפשי וריגשי – על ידי עובדת סוציאלית מומחית בטיפל בהתמכרויות.
3. ליווי על מדריך מכור נקי אשר יהווה אוזן קשבת לפונה ויתלווה אליו לקבוצות ואו מקומות.
4. טיפול התנהגותי – פסיכודינאמי אישי בשיטת 12 הצעדים.
יתכן כי במקרים מסוימים לא יהיה מנוס מלהיכנס למרכז גמילה עם השגחה רפואית 24/7 מפאת הגיל ומצב בריאותי במקרים כאלו לא לוקחים סיכונים בכייון שזה יכול להיות סכנת חיים של ממש.


לייעוץ ראשוני ללא עלות

מבולבלים ולא יודעים מה לעשות?

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

המאמרים שלנו