מרכז גמילה סטפס

חוסר אונים

מהו חוסר אונים ? חוסר אונים - מאופיין בהרגשה ברורה של חוסר ישע,אובדן השליטה ותלות בדבר מה. זו יכולה להיות תלות בחומרים משני מצב רוח ותודעה כמו כן גם דפוסי התנהגות מסויימים. תלות זו מביאה את המכור לנקודה בא הוא חסר אונים מול התוצאות שנגרמו בעקבות התנהגותו ואורח חייו. כוחי טמון בכך שאני מכיר את חולשותיי.
המושג חוסר אונים(חסר כח) בא לבטא תחושה והרגשה שחווים מכורים במהלך חייהם כאשר הם משתמשים בחומרים או בהתנהגויות מזיקות.
תחושת חוסר אונים עליה משתפים מכורים רבים מעידה על חוסר היכולת שלהם להפסיק את השימוש בכוחות עצמם, משהו מעל הכוחות שלהם , התמסרות מוחלטת לדחפים , חוסר יכולת להפסיק גם כשרואים את הנזקים מול העיניים.
כמיהה – רצון בלתי נשלט כפי שמוגדר במילון העולמי ,כח הגובר על הכח וההיגיון שלי.

גמילה-מסמים

התמכרות = כשהראש אומר לא והיד אומרת כן.

מכורים רבים לאורך חייהם מנסים דרכים רבות להפסיק את השימוש שלהם אך ללא הצלחה.דבר זה אינו מעיד על אופי חלש אלה על דרכי הפעולה שלהם.
מכור פעיל אינו יודע את הדרך החוצה הוא שרוי בסבל מתמשך וכשהוא מגיע לנקודה בא הוא מבין שהוא בבעיה הוא מנסה לצאת ממנה בדרכים כאלו או אחרות אך ללא הועיל.
לאחר מחקרים רבים ברחבי העולם ניתן לומר בביטחון כי התמכורת - היא ללא ספק כח בלתי נשלט. כח זה פועל על ההרגשה אותה מנסה המכור להשיג דרך השימוש(הנאה) או במילים אחרות על הסבל אותו מנסה המכור לטשטש(פתרון למצוקה).
לחלק מהמכורים המושג חוסר אונים אינו מתקבל על הדעת והם קושרים אותו לחולשה מסויימת או למשהו כמו חסר אופי ומפסידן. אך מושג זה והבנתו הוא חיוני ביותר להחלמה ולהמשך הדרך.
חוסר אונים הוא מצב בו ההתמכרות מכניעה ומורידה את המכור על הברכיים אם הוא רוצה זאת או לא, זה פשוט קורה מעצמו עם הזמן, זה תהליך בלתי נמנע.
חוסר אונים - בראש ובראשונה זו הרגשה שהמכור חייב להתחבר אליה כדי לצאת למסע של החלמה הרגשה זו רודפת את המכור רב חייו,בדיוק על ההרגשה הזאת מכורים רבים השתמשו כדי לברוח מתחושת הסבל והאין אונים.
השימוש היווה למכור תחושת אונים(כח), עוגן להישען עליו עד שזה הפך לנטל מתחושת חוסר האונים דרך האונים ובחזרה לחוסר אונים על מנת להצליח בתהליך ההחלמה, ההודאה בכנות בחוסר אונים מול השימוש הכרחית ובלתי נמנעת.

יש שני סוגי חוסר אונים

1. שלילי – אותו אחד שגורם לנו לחשוב "אני לעולם לא אשתנה","אני לעולם לא יצליח","אני בחיים לא אפסיק להשתמש".
2.חיובי – אותו אחד שמניע אותנו לפעולה,אותה נקודת אור שמשם מגיעה הגאולה והדרך לצמיחה,מכורים רב חייהם תקועים בחוסר אונים שלילי עד שמחליטים לקחת אחריות על חייהם, אצל רבים זה לוקח לעיתים נצח.

זה לא קל!

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

מאמרים שלנו

מרכז-גמילה-מסמים-ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול לפעמים נדמה שבעולם בו אנחנו חיים כולם מכורים למשהו – לבן או לבת הזוג, לקנויות או לגלישה באינטרנט. למעשה לא כל

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מסמים

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמים משחר ההיסטוריה היו התמכרויות של אנשים לחומרים שונים. אם בעבר צריכה של סמים קשים כמו קוקאין או מורפיום הייתה חוקית – הרי

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול התמכרות לאלכוהול אולי לא נחשבת להתמכרות קשה כמו התמכרות לסמים, אך היא עשויה להיות לא פחות מסוכנת ולפגוע קשות בחייו של המכור

קרא עוד »