מרכז גמילה סטפס

תבניות

תבניות ואוטומטים – זה לא שואל אותי.
מח האדם הוא מחשב הוא יודע לזכור אירועים מצבים ותגובות באופן אוטומטי. כבני אדם אנחנו משתמשים תמיד באותם הכלים שיש אצלנו בארגז באופן אוטומטי, זאת אומרת מה שאין פשוט לא קיים. אנחנו בדיוק מה שיש לנו אפילו לא גרם יותר. מן הסתם אנחנו נחוג תמיד באותם מעגלים מכיוון שהחץ שלנו מכוון בכיוון אחד בלבד אותו כיוון שאנחנו מכירים. כל מה שחדש הוא זר ועוין.
המחשב שלנו מפעיל אוטומטים בכל מצב בחיינו אנחנו פשוט שולפים את אותן ההתנהגויות והתגובות באופן אוטומטי. יש משפט שאומר "רוצה אך לא יוצא" אנחנו רוצים כל כך הרבה דברים בחיינו אך לא עולה בידינו, אנחנו תקועים באותם מקומות כל הזמן כי מה שיש לנו זה מה שיש לנו ולא סנטימטר יותר. על מנת לייצר שינויים אנחנו חייבים לאתר את האוטומטים ולייצר דרכי פעולה חדשים.

מרכז-גמילה-לאלכוהול

ישנו מושג ב- NLP המפה אינה השטח. המפה היא המייצג והתבניות שגדלנות עליהם. מרבית האנשים מאמינים למפות של עצמם. רוב המפות לא מעודכנות מגיל צעיר.
המפה שלנו בנויה מתקופת הילדות וחייבת לעבור עדכון גרסה כי המפה של אז אינה נכונה להיום ועכשיו. תדמיינו מפה של תל אביב בקום המדינה והמפה שלה היום זה שני עולמות שונים , בשנת 48 ברחוב פלוני הייתה ביצה טובענית והיום עומד שם קניון ענקי ומרהיב.
אנחנו מתייחסים לרחוב פלוני כרחוב מגעיל שיש בו ביצות וזה מעורר בנו רגשות מסויימים,אך רחוב פלוני עבר עדכון גרסה מזמן ואנחנו עדיין לא נשארנו עם אותן רגשות מאז.
נפשיט את זה עוד קצת אם בילדות הייתה לי חוויה לא נעימה עם מורה מסויימת ונחרט לי בזיכרון כי מורים הם עם מפחיד, אין זה אומר שהמידע הזה נכון להיום ובגלל זה אני לא אלך ללמוד בשום מקום בגלל אותה חוויה לא נעימה או פוגענית. המפה של אז היא אינה השטח של היום, השטח השתנה ומשתנה כל הזמן.

האוטומטים שלנו משפיעים על שני נקודות מרכזיות בחיינו.

תקשורת ומערכות יחסים

יכולת קבלת החלטות

תקשורת בין אישית במערכות יחסים היא חלק שנפגע בקרבנו, איבדנו את היכולת לתקשר בצורה מכובדת ומכבדת בהתמכרות פעילה החושים שלנו התקהו.
תקשורת לקויה מביאה איתה תסכול ורגשות שליליים שמשמרים את תחושת הכישלון והצורך בשימוש.
קבלת החלטות הוא חלק חשוב בחייו של כל אדם בעיקר בקרב מכורים שמתקשים לקבל החלטות.
על פי רב מכורים מחליטים דברים מהבטן ולא מהראש. מכורים פועלים באימפולסיביות מתמדת ולכן ההחלטות שלהם לא נחשבות בכלל הם פשוט פועלים בלי לקחת בחשבון את התוצאות הסופיות.
מכור יכול להחליט כל יום שהוא מפסיק להשתמש ולהמשיך להשתמש במשך שנים. מכור יכול להיות תקוע במערכת יחסים הרסנית במשך שנים כאשר כל יום הוא מבטיח לעצמו שמחר הוא עוזב ומסיים את הקשר.
המרחק בין החלטה לבין פעולה רחוקים מאוד.

זה לא קל!

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

מאמרים שלנו

מרכז-גמילה-מסמים-ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול לפעמים נדמה שבעולם בו אנחנו חיים כולם מכורים למשהו – לבן או לבת הזוג, לקנויות או לגלישה באינטרנט. למעשה לא כל

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מסמים

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמים משחר ההיסטוריה היו התמכרויות של אנשים לחומרים שונים. אם בעבר צריכה של סמים קשים כמו קוקאין או מורפיום הייתה חוקית – הרי

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול התמכרות לאלכוהול אולי לא נחשבת להתמכרות קשה כמו התמכרות לסמים, אך היא עשויה להיות לא פחות מסוכנת ולפגוע קשות בחייו של המכור

קרא עוד »