גמילה מסמים ואלכוהול

גמילה מסמים ואלכוהול – שיטה מוכחת

גמילה מסמים ואלכוהול – שיטת 12 הצעדים עוסקת בשינוי עמדה פנימית ביחס לאירועים ומצבים פנימיים וחיצוניים המקשים על התפקוד היומיומי, משתלטים על המחשבות וגורמים לבני אדם לפעול בצורה הפוגעת בהם ובאחרים.
זוהי שיטת אימון רוחני המבוססת על תכנית שנכתבה במקור לאנשים הסובלים מהתמכרות לאלכוהול, אולם דרך זו אינה מוגבלת רק למכורים לחומרים משני תודעה, ומציעה גישה ושפה ייחודיות לניהול חיים מלאים, שמחים, מאוזנים ונטולי "רעשים נפשיים" (כל התנהגות כפייתית באשר היא: דאגנות יתר, כעס, פחד, טינה, תחושת חסך, ערך עצמי נמוך, רצון לשלוט ולנהל את הסביבה, הימנעות מנקיטת פעולה, חוסר כנות וחוסר יושר כלפי עצמנו וכלפי אחרים, תוקפנות וכל התנהגות או צורת חשיבה הפוגעות בנו או באחרים).


לייעוץ ראשוני ללא עלות

גמילה-מסמים

השיטה מבוססת על ניסיונם של מאה אלכוהוליסטים שהשתקמו וחזרו לנהל חיים מלאים בעקבות עבודת צעדים זו. קבוצת מאה המשוקמים העלתה על הכתב הוראות מדויקות המתוות את דרך העבודה השיקומית בשיטה זו. הוראות אלה שאוגדו בסדרה של ספרים מבוססות על ניסיונם האמפירי של מיסדי השיטה וחבריהם לדרך.
השיטה הוכיחה את עצמה בקרב קהילות רבות אחרות, כולל באנשים המנהלים אורח חיים נורמטיבי, ונעזרים בשיטה רוחנית זו כדי לפתור בעיות רגשיות שונות. כמו כן, מרבית האנשים הנעזרים בשיטה מדווחים כי היא מסייעת להם לאורך שנים רבות והם אינם חוזרים לדפוסיהם הישנים.
המכור מכיר במחלה שלו, מודה שהוא חסר אונים מולה, חלש מולה. ההתמכרות שלי יותר חזקה ממני וכשאני מנסה לנצח אותה בכוח שלי, אני תמיד מפסיד. הודאה של כניעה מול ההתמכרות. ענווה והתבוננות כנה פנימה, הכרה וכניעה מול המחלה.
"הצעד הראשון עזר לי לתת למחלה הזו שם ולהכיר בה.
אומרים שהדלת להחלמה נמוכה ורחבה, כלומר יש מקום לכולם להיכנס, אבל צריך להוריד את הראש כדי להיכנס.
הצעד הראשון שחרר אותי, יש חופש בכניעה, זה נתן לי את הידיעה שזהו אני לא צריך להילחם יותר".
טיפול בהתמכרויות ובעיות סמים ואלכוהול הוא עניין מאוד מורכב, שגם אנשי המדע והרפואה עד היום לא מצליחים לפרק לעומק. יש כל מיני דרכים להתמודד עם האתגר, והן צריכות להתאים קודם כל ולפני הכל למטופל ולאורח החיים שהוא מנהל. אבל, ישנן שיטות שנמצאו יעילות גבוהה הרבה יותר מאשר כל שיטה אחרת, ולכן הן נחשבות כיום שיטות אופטימליות לטיפול בבעיות של התמכרות. אחת השיטות המוכרות בעולם כיום היא קורס 12 הצעדים. מדובר על תהליך ליווי אישי ומקצועי, אשר עוזר למטופל לבנות מחדש את חייו, ולחזור לשגרת חיים נטולת קשיים רגשיים וביטויים ומסוכנים של התנהגויות ממכרות. בעזרת הצוות המקצועי של חברת סטפס, תוכלו לקבל את הליווי הדרוש ולצאת אל החיים החדשים שלכם. כל זאת, עם הכלים החשובים לניהול המערכה אל מול התמכרות מסוכנת.
היתרונות של קורס שיטת 12 הצעדים בתהליכי גמילה מקצועיים
שיטת העבודה של קורס 12 הצעדים מבוססת בעיקרה על היכולת של עולם המדע להבין את תהליך ההתמכרות הגופני באופן בהיר וברור. לאחר שלושים שנים של פיתוח מחקרי וטיפול באנשים עם בעיות התמכרות שונות, הגיע לעולם פתרון שמאגד תחתיו את מרבית הצרכים של אנשים שסובלים מבעיות התמכרות שונות. 12 הצעדים של הקורס מציעים, בין היתר, טיפולים קבוצתיים על מנת להביא את המטופל אל מצב שיא ההצלחה, בכל מה שקשור לטיפול בתהליך ההתמכרות.
המשתתפים בתהליך העבודה קודם כל אמורים להודות בבעיית ההתמכרות שלהם, למרות כל הקשיים הרגשיים והנפשיים שכרוכים בתהליך ההודאה העצמית. זאת, בכדי לצאת לשלב הראשון של תהליך העבודה. חשוב להבין, הכלי שאיתו עובדים בשיטה זו הוא מודעות עצמית לבעיית ההתמכרות. אם המטופל אינו מודע הבעיה שלו ואינו מסוגל להכיר בה, יהיה לו קשה מאוד לקחת אחריות על החיים שלו אל מול קבוצה ולטפל בבעיה בצורה טובה בזכות הכלים של התהליך.


לייעוץ ראשוני ללא עלות

גמילה מסמים ואלכוהול זה לא קל!

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

מאמרים שלנו