מרכז גמילה סטפס

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

לפעמים נדמה שבעולם בו אנחנו חיים כולם מכורים למשהו – לבן או לבת הזוג, לקנויות או לגלישה באינטרנט. למעשה לא כל פעולה שאנחנו עושים אותה הרבה עונה על ההגדרה של התמכרות. בשביל שהתנהגות של אדם מסוים תענה על ההגדרה של התמכרות היא חייבת לכלול את כול או את רוב המאפיינים הבאים:

  • העיסוק בהתנהגות \ פעילות מפריע לאדם לתפקד בעבודה ובבית.
  • ההתנהגות או הפעולה באה על חשבון התנהגויות פעילויות אחרות חשובות כמו למשל עבודה, שמירה על היגיינה אישית, ניהול קשרים חברתיים.
  • חלה הדרדרות במצב הרגשי ו\או כלכלי ו\או פיזי ו\או משפחתי של האדם מאז שהוא התחיל בהתנהגות או פעולה זו.
  • האדם לא יכול להפסיק לבד גם אם הוא רוצה מההתנהגות או הפעולה אותן הוא עושה.  

כך לדוגמא אדם שמכור לאלכוהול או סמים מהר מאוד יתקשה לתפקד בעבודה או בבית שלו. פעמים רבות בעקבות ההתמכרות הוא יתקשה לשמור על עבודה רציפה, או על היגיינה אישית ותהיה לו נסיגה והסתגרות מקשרים חברתיים. פעמים רבות התמכרות לסמים ואלכוהול תגרום למשבר רגשי, בעיות פיזיות, בעיות כלכליות ובעיות משפחתיות בחייו של המכור ולבסוף גם עם האדם המכור ירצה להיגמל – כמעט ב99.99 אחוז מהמקרים הוא או היא לא יצליחו בכך לאורך זמן. 

הדרך הכי נכונה להיגמל מסמים ואלכוהול היא לעשות זאת במסגרת של מרכז גמילה שמתמחה במתן תמיכה וסיוע רגשיים למכורים ולא פחות חשוב מכך לבני המשפחה שלהם. 

ישנם כמה וכמה סימני אזהרה שאנשים שמועדים להתמכרות לאלכוהול צריכים לשים לב אליהם, ואם הם אינם יכולים לעשות זאת, חשוב שבני המשפחה ישימו לב להתנהגויות לא אופייניות.

למשל:

  • חוסר יכולת להפחית בכמות השתייה 
  • ככל שעובר הזמן אתם צריכים יותר אלכוהול כדי להגיע לתחושה משכרת (גם אם אתם לא מרגישים "שיכורים לגמרי").
  • הזנחה של מטלות הבית, משימות בעבודה או שניהם
  • הפחתת בכמות הזמן שהייתה מוקדשת לתחביבים או מפגשים חברתיים שכשלעצמם 
  • זלזול במצבים מסוכנים כמו למשל נהיגה ביחד עם שתייה 
  • סימני גמילה ברורים כאשר מנסים להימנע מאלכוהול (הזעה, רעידות, סחרחורת)
מרכז-גמילה-מסמים-ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול - סטפס, ברוכים הבאים!

שלום ונעים מאוד להכיר! אנחנו מרכז הגמילה סטפס – מרכז המתמחה שנים רבות מגמילה מסמים ולאלכוהול. אנחנו מקפידים להעניק יחס אישי ומכבד לכל המטופלים שלנו. המטופלים במרכז שלנו עוברים מגוון רחב של טיפולים שיסייעו להם להיגמל ולאחר מכן לשמור על עצמם נקיים. אנחנו מקיימים שיחות אישיות של כל מטופל עם פסיכולוג, סדנאות קבוצתיות ותמיכה קבוצתית, ריפוי בעיסוק, לימוד איך לשמור על שגרה בחיי היום ואיך להתמודד עם קשיים. בנוסף לעבודה שאנחנו עושים עם המכור או המכורה אנחנו גם נמצאים בקשר עם המשפחה הקרובה שלהם הורים, אחים או בני ובנות זוג ומדריכים אותם איך הם יכולים לסייע לבן המשפחה שלהם להיגמל.

גמילה מסמים ואלכוהול

המקום המרכזי בעולם שבו התפתחו מרכז גמילה פרטי מאלכוהול וסמים הוא ארצות הברית. משום כך ניתן למצוא מידע רק על התמכרויות לסמים שונים  באתר של המרכז הלאומי לסטטיסטיקה של שימוש בסמים – ארה"ב . דרך האתר אתם יכולים לקבל קנה מידה עד כמה ההתמכרות לסמים היא תופעה כלל עולמית.

טיפול בהתמכרויות לסמים

חשוב להדגיש שהעקרונות של טיפול בהתמכרות זהים לכלל ההתמכרויות, אולם גמילה מסמים שונה באופן מהותי מגמילה למשל מהימורים, כי היא מערבת הרבה כאב פיזי והזיות – מה שידוע בקרב הציבור כקריז גמילה. גם מי שנגמל למשל מקניות באינטרנט יכול לחוות קריז – אך במקרה זה הקריז יהיה בעיקר רגשי ולא יבוא לידי ביטוי בכאבים פיזיים ותחושות פיזיות קשות שהמקור שלהן בגמילה מסמים הוא תהליך הניקוי של הגוף מהסם.
ארגון מרכזי ההתמכרויות בארה"ב מספק מידע רב אודות מהי הדרך הכי טוב לגשת לאדם קרוב שהוא מכור לסמים ולשנכנע אותו לפנות למסגרת של מרכז גמילה לשם קבלת סיוע ועזרה מקצועים להיגמל. חשוב להיות מודעים לכך שכמה שלא נרצה שקרוב המשפחה שלנו ייגמל מסמים או מכל התמכרות אחרת – אם לא יהיה לו רצון כזה משלו ומודעות לכך שהוא מכור הגמילה לא תצליח.

טיפול בהתמכרות לאלכוהול

בדומה להתמכרות לסמים גם טיפול בהתמכרות לאלכוהול יכול להיות מלווה בתסמיני גמילה פיזיים ורגשיים כאחד. הרבה מאוד פעמים מי שמכור לחומר או התנהגות הרסנית אחת יהיה בעל התמכרויות נוספות – כי זהו דפוס הפעולה הרגשי שלו. כך למשל הרבה אנשים שמכורים לסמים מכורים גם לאלכוהול. מי שמכור לאלכוהול צריך להתמודד עם ההימצאות של האלכוהול כמעט בכל מקום – שכן זהו חומר חוקי לשימוש לאנשים בוגרים בכל מדינות העולם כמעט. משום כך, הפיתוי של מכורים לאלכוהול לחזור להתמכרות הוא גדול יותר כי בהרבה אירועים חברתיים ומשפחתיים נהוג לשתות יין, בירה או סוגי אלכוהול אחרים.

מרכז לגמילה מסמים באווירה משפחתית ומחבקת

כאשר אתם רוצים לסייע לקרוב המשפחה שלכם להיגמל מאלכוהול ו\או סמים חשוב שתמצאו לו מרכז גמילה שיכבד אותו כאדם ויעניק לו את תחושת המסוגלות האישית שלו והערך העצמי שלו בחזרה. מרכז הגמילה שלנו – סטפס עושה בדיוק את זה. מרכז הגמילה שלנו פועל באווירה משפחתית ומחבקת. ממש כמו שזוג הורים מלמדים תינוק ללכת, לדבר ולהסתדר בעולם הצוות המקצועי של המרכז מלמד את המכורים בו איך ללכת, להרגיש, לדבר ובכלל לחיות בלי הסם וכל זאת עם הרבה אהבה, הכלה ואכפתיות וללא שיפוטיות.

לקבלת פרטים נוספים או ייעוץ ראשוני שיסייע לכם לעזור לאדם קרוב להיגמל צרו קשר עם הצוות המקצועי של מרכז הגמילה סטפס ונשמח להעניק לכם סיוע ללא שיפוט ותוך שמירה מלאה על הפרטיות שלכם.

זה לא קל!

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

מאמרים שלנו

מרכז-גמילה-מסמים-ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול לפעמים נדמה שבעולם בו אנחנו חיים כולם מכורים למשהו – לבן או לבת הזוג, לקנויות או לגלישה באינטרנט. למעשה לא כל

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מסמים

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמים משחר ההיסטוריה היו התמכרויות של אנשים לחומרים שונים. אם בעבר צריכה של סמים קשים כמו קוקאין או מורפיום הייתה חוקית – הרי

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול התמכרות לאלכוהול אולי לא נחשבת להתמכרות קשה כמו התמכרות לסמים, אך היא עשויה להיות לא פחות מסוכנת ולפגוע קשות בחייו של המכור

קרא עוד »