הכרה

הכרה בבעיה – כנות/קבלת המציאות. כנות עם עצמך היא התכונה והכלי הרוחני הראשון שהמכור צריך לאמץ על מנת לצאת לדרך חדשה, בלי כנות לא יקרה כלום. אם יש לי פצע אני רואה אותו אני מבין שיש לי פצע אני פונה לרופא לעזרה. אך אם יש לי פצע וכולם רואים אותו ואני היחידי מכחיש זאת, ממילא אני לא צריך רופא..
כשיש בעיה אני צריך למצוא פיתרון אך אם אין בעיה מי צריך פיתרון.
כאן כנות היא מהות העניין כל עוד אני מצליח לשחות בביצה אני לא מכיר בזה כבעיה אך כשאני מתחיל לטבוע בשלב מסוים אני מבין שהסוף קרב ומכאן מתחיל להושיט יד לקבלת עזרה. תכונת כנות ומכור בדרך כלל לא הולכים ביחד. . כנות היא אויב מספר 1 של המחלה שהמכור סובל ממנה. שקרן וחארטתן פתלוגי כבר אמרנו...

גמילה-מסמים

משל ביצת ההתמכרות

ביצה כידוע היא טובענית וסוחפת,אם נכנסת אליה אתה כנראה בבעיה רצינית. המכור בשלב מסוים נשאב פנימה ללא יכולת לצאת אך מחלתו מכחישה זאת מכיוון שהמחלה שלו רוצה אותו שם עמוק בבוץ. המכור שנים רבות שוחה בביצה הזאת מבלי לחשוב שזה מסוכן או הרסני הוא מבחינתו חם ונעים שם.
השנים בהם המכור בביצה קוראים לו שלב ההכחשה שלב בו המכור לא רואה את ההשלכות של הפעולות שלו הוא לא מבין את גודל הבעיה שהוא נמצא בה. אנחנו קוראים לזה עיוורון רוחני חוסר יכולת לראות סנטימטר קדימה פשוט פועל על הרצונות שלו. ההכחשה ניזונה מהשוואות. השוואות גורמות למכור להישאר איפה שהוא כי יש יותר גרוע ממנו לכן אפשר להמשיך.
הסרת הלכלוך מהמשקפיים היא חלק בלתי ניפרד מהתהליך, תהליך זה מתרחש ברגע שהמכור מתחיל לקבל ריקושטים על ההתנהגות שלו כשהסביבה מתחילה להפציר בו כי קורה איתו משהו חריג. גם ברגעים אלו לא תמיד המכור רואה את המציאות כפי שהיא באמת, בעיניו העננים ורודים הכל טוב מה רוצים ממנו.
אך המציאות חזקה מכל דבר ובשלב מסוים הכאפה מגיעה והיא מאוד מצלצלת כך שאין ברירה אלה לשים לב למה שקורה מסביב, וזה אולי הרגע הראשון שהמכור מתחיל להסתכל מחוץ למטר המרובע שלו שהוא תקוע בו שנים.

זה לא קל!

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

מאמרים שלנו

מרכז-גמילה-מסמים-ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול לפעמים נדמה שבעולם בו אנחנו חיים כולם מכורים למשהו – לבן או לבת הזוג, לקנויות או לגלישה באינטרנט. למעשה לא כל

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מסמים

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמים משחר ההיסטוריה היו התמכרויות של אנשים לחומרים שונים. אם בעבר צריכה של סמים קשים כמו קוקאין או מורפיום הייתה חוקית – הרי

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול התמכרות לאלכוהול אולי לא נחשבת להתמכרות קשה כמו התמכרות לסמים, אך היא עשויה להיות לא פחות מסוכנת ולפגוע קשות בחייו של המכור

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *