התמדה

רק להיום – התמדה והיצמדות לעקרונות. רק להיום הוא מושג שהגיע מהתוכנית והוא בא להרגיע את המכור, רק להיום מתכוון שכל המלחמות שלך קצובות להיום בלבד אל תחשוב קדימה ואל תשקע בעבר תתמקד בכאן ועכשיו בלבד איך אתה עובר את היום ולא משתמש, איך אתה היום משתפר עוד קצת.
מכיוון שהתוכנית יודעת שהמכור סובל מפנטזיות וחלומות בהקיץ והוא אוהב לחשוב קדימה איך יהיה ומה יהיה לכן התוכנית מקרקעת ואומרת הלו לאן אתה רץ יש לך רק את היום בלבד מחר זה לא שלנו, אין לנו אחיזה במחר ואין לנו אחיזה בעבר יש לנו רק את היום.

מרכז-גמילה-לאלכוהול

בשנים 1938 -1934 נרקמה תוכנית AAעל ידי ביל וילסון המכונה ביל W . התוכנית AA כללה בתוכה עזרה הדדית בין מכורים(הזדהות). ביל וילסון הגה את תוכנית 12 הצעדים תוכנית רוחנית שהוכיחה את עצמה כתוכנית המועילה ביותר בטיפול במכורים.
כיום בארה''ב ישנו תואר של 12 הצעדים. האקדמיה השכילה להבין כי טיפול נכון במכורים ובבני משפחתם מאפשרת חברה בריאה יותר וחזקה יותר. תוכנית 12 הצעדים הוכיחה את עצמה כמועילה ביותר בשיקום מכורים מכל ההתמכרויות. בעבר הרחוק לא ידוע איך לגמול ולטפל במכורים. 12 צעדים מכילה בתוכה כלים ישים ופראקטיים לשיקום רגשי,נפשי והתנהגותי.
בקבוצות תמיכה של אלכוהוליסטים אנונימיים בהן עוברים המכורים את קורס 12 הצעדים נהוג לומר שאם אנחנו חושבים שהגענו לתחתית התהום – אנחנו עוד לא יודעים כמה התהום יכולה להיות עמוקה. כידוע, הצעד הראשון של כל מכור הינו להודות בעובדה שהוא מכור וכי אין לו שליטה לבדו לצאת מהמצב. בשיטה עצמה המכורים עוברים תהליך רוחני מרומם אשר אינו מבדיל בין הדתות. התהליך מאפשר להם להיאחז אחד בשני וכמו כן באמונה וביטחון בכוח עליון אליו אנו נושאים תפילה אך ללא כל קשר לדתנו אלא לאנרגיה משותפת אשר אליה אנו נושאים את תפילת השלווה:

העבר זה היסטוריה – המחר זה תעלומה –
יש לנו רק את ההווה, זה היום ועכשיו.

ככל שנאמץ את השיטה של רק להיום כך יוקל לנו. אם לומר את האמת בחיים האמיתיים זה אכן כך אין לך כלום מלבד הרגע שבו אתה חיי כל השאר זה רק המחשבות שלך.
לאורך הדרך למדנו ואימצנו הרבה עקרונות רוחניים כגון:כנות,אומץ,ביטחון,אמונה,אמון,ענווה,אחריות,מחוייבות,נכונות, להרפות משליטה ועוד.. כל אלה לא יהיו שווים אם לא נתמיד ליישם אותם.
התמדה הוא עקרון חשוב, הוא מכיל בתוכו חזון,מטרה,נחישות,עקביות ועקשנות להמשיך. ללא התמדה כל מה שרכשנו יכול ללכת לאיבוד. הצלחה, בכל תחום שהוא, מספורט ואמנות ועד עסקים או קריירה כל שכן תוכנית החלמה, כל הצלחה מחייבת תכנון ביצוע והתמדה.

זה לא קל!

אנחנו מבינים אתכם. מאות מכורים שנגמלו בדרך מהירה, יעילה וממוקדת עברו אצלנו. והם היו בדיוק באותו המצב. אנחנו כאן לתת את ההכוונה הראשונית לגמרי ללא עלות כדי שתדעו מה לעשות עכשיו כדי להחזיר את החיים למסלול הנכון.

מאמרים שלנו

מרכז-גמילה-מסמים-ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול לפעמים נדמה שבעולם בו אנחנו חיים כולם מכורים למשהו – לבן או לבת הזוג, לקנויות או לגלישה באינטרנט. למעשה לא כל

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מסמים

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמים משחר ההיסטוריה היו התמכרויות של אנשים לחומרים שונים. אם בעבר צריכה של סמים קשים כמו קוקאין או מורפיום הייתה חוקית – הרי

קרא עוד »
מרכז-גמילה-מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול התמכרות לאלכוהול אולי לא נחשבת להתמכרות קשה כמו התמכרות לסמים, אך היא עשויה להיות לא פחות מסוכנת ולפגוע קשות בחייו של המכור

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *